Çocukların hareket yetenekleriyle kavrama gelişimi yalnızca nesneler arasında bağ kurmalarının dışında, daha hızlı öğrenmelerini sağlar. Örneğin, çocuğunuz kare bir lego aldığında ve onu kare şeklindeki boşluğa sokmaya çalıştığında, şekilleri uydurmaktan daha fazlasını yapması gerekir. Bir yaşındaki çocuk kolay bir şekilde hayal kırıklığı hissedebilir ve sokmak için vurmaya başlayabilir. İki buçuk yaşındaki bir çocuksa onu sokmaya çalışmadan önce kenarların düzgün olması gerektiğini bilir.

Çocuğunuzun gelişen yetenekleri pek çok olumlu davranış da sergilemesini sağlar. Örneğin boya kalemi veya kurşun kalemi isteklerine uygun sonuçlar almak için kağıdın üstünde deneyemeye başlayabilir. Bu büyük bir aşamadır ve artık deneyimlerini resim yapma yoluyla ifade edebilir, aynı zamanda da sanat materyallerinin nasıl kullanılacağını da öğrenir. Kağıdın üstünde boya kalemini itip çekerek karalamalar yaparken, bu şekilde sadece boya kaleminin neler yapabileceğini öğrenmez, aynı zamanda da kol ve el hareketlerini de nasıl kontrol edeceğini öğrenir.

Çocuğunuz üç yaşına yaklaştıkça, bir amaca yönelik olarak çizgiler çizmeye başlar, aynı zamanda belirli formlar yaratır. İlk yaptığı şey genellikle eğri bir dairedir. Bu yuvarlak formu tekrar edip durur, bu daireyi çizgilerle ve noktalarla birbirine bağlar ve hatta onları karalamalarla kirletir. Çocuğunuzun kendini kontrol yeteneği tamamlandıkça, formları tamamlamaya, onları tekrar etmeye ve hatta birleştirmeye başlar. Bu aşamayı bir kez başardıktan sonra, onun için belirli şeyler ifade eden resimler çizmeye başlayacaktır. Siz onun çizimlerini çözemeseniz bile, o gururla diyecektir ki, "Bu bizim evimiz. İşte, sen de şurada akşam yemeğini hazırlıyorsun." Bu, resim yapma konusunda heyecan verici bir aşamadır. Çocuğunuz sayfanın üstündeki bir işaretin, bir şey için olabileceğinin bağlantısını kurmuştur. Bu yetenek, okumayı öğrenmesinin ilk habercisidir. Çocuğunuzun fiziksel olarak yeni yeteneklere sahip olması, onun daha hızlı ve yeni şeyler öğrenmesine fayda sağlar.

 

Bunlar dışında çocuklar bir gün içinde pek çok şey öğrenebilir. Buna inanması çok zor olsa da, uyandığında karşılaştığı her yeni cisme dokunarak, onların yerlerini değiştirerek ve devirerek evi dağıttığını düşündüğünüz çocuğunuz aslında hızlı bir öğrenme süreci geçiriyordur.

Bu alışkanlıklar, hem çocuğunuza güven sağlar hem de zaman ve sırayı öğrenmesine yardım eder. Her ne kadar henüz saati okuyamıyor olsa da öğle uykusu zamanı, akşam yemeği zamanı, banyo zamanı ve uyku zamanının ne anlama geldiğini ve bazı aktivitelerin de, bu günlük işlere eşlik ettiğini bilir. Aynı zamanda neyin önce neyin sonra geldiğini de öğrenir.

Banyo zamanının önce geldiğini, sonra hikâye zamanı ve sonra da uyku zamanının geldiğini zamanla öğrenir. Ve henüz "sonra" ve "bir saat içinde" gibi kavramları anlamıyor olsa da, "yemekten sonra" ve "uykudan sonra"yı anlar. Giyinirken de "Önce tişört, sonra pantolon, sonra çoraplarım ve en son ayakkabılarım." şeklinde bir sıra öğrenmesi, büyümesi ve fiziksel gelişimi ile yakından ilişkilidir.