İdeal ortam, gevşeme ve uykuyu ilişkilendirmeyi öğrendiğiniz ortamdır. Yatağınızı sadece uyku için ayırın. Faturalarınız veya günlük işleriniz için başka bir odada endişe edin. Bilgisayarınızı, evrak çantasını veya evrak işini yatak odasından uzak tutmanız iyi bir başlangıç olabilir. Bu mümkün değilse, çalışma ve uyku alanları ayırmak için bir oda bölmesi yaptırabilirsiniz.

Yatak odasındaki ışık, sıcaklık ve gürültünün uykunuzu nasıl etkilediğini öğrenmek için deney yapabilirsiniz. Öncelikle yumuşak yatak tercih edip etmeyeceğinize ve daha rahat ettiğiniz yastığın şekline karar verin.

Birçok kişi, serin, sessiz, hafif ışık alan veya hiç ışık almayan odalarda daha iyi uyuduğunu belirtiyor. Uyku çalışmaları, araba veya trenlerden gelen gürültü gibi rahatsızlıklarla siz rahat uyuduğunuzu düşünseniz de, beynin bu seslere yanıt vermeye devam ettiğini ve uyku kalitesinin kötüleştiğini gösteriyor. Bir elektrikli vantilatörün pervanesi gibi "Beyaz gürültü" denilen sesler, çevresel sesleri bastırmanıza ve uykunuzu geliştirmenize yardımcı olabilir.

Bebeğinizle odalarınızı ayırın. Ona kendi odasında ve yatağında uyuma alışkanlığı edindirmeye çalışın. Böylelikle gece boyu içgüdüsel olarak kalkıp ona bakma ihtiyacınız azalmış olur.

Evcil bir hayvan edinebilirsiniz, evcil hayvanlar da huzur vererek ve çıkardıkları seslerin frekanslarıyla uyumanıza yardımcı olabilir. Ancak evcil hayvanınızla yatağınızı paylaşmayın ve bunu için ona da rahat bir uyku alanı ayarladığınızdan emin olun.

Son olarak, bedeninize dikkat etmeyi unutmayın. Fiziksel anlamda düzenli olarak egzersiz yapanlarda ve kafein, nikotin veya alkolden kaçınanlarda dinlendirici uyku uyuma olasılıkları daha yüksektir.