Oldukça normaldir. Hayat bir bebek sahibi olduktan sonra değişir. Roller değişir, hormonlarınız değişir, işler çoğalır, finansal durum değişir. Bir bebeğe sahip olmak, kontrol hissinizi zorluyor ve duygularınızı karmaşıklaştırıp bazı durumlarda sizi bunaltıyor olabilir. Ayrıca özgürlüklerinizin bir kısmını kaybediyorsunuz ve bu da birçok kadın için özellikle zorlayıcı olabiliyor.

Ebeveynlik çok zorlayıcıdır çünkü hiçbir anne yeterli zamana, yardıma, eğitime, paraya ya da duygusal desteğe sahip olmadığını düşünmektedir. Bu; annelerin sıkışmış, sıkılmış, kızgın, depresyonda, sinirli veya öfkeli hissetmelerine sebep olabilir. Bütün bu duygular normaldir.

Bu hisler hakkında ne yapabilirsiniz?

"Eski yaşamınızın" hangi kısmını özlediğinizi belirleyin. Bir liste yapın ve ayrıntılı düşünün."En yakın arkadaşımla zaman geçirmeyi özledim." veya "Geç saatlere kadar dışarıda vakit geçirmeyi özledim. " gibi. Mümkün olduğu kadar çok şey yazmaya çalışın ve hepsini listenize ekleyin. Örneğin "Cuma akşamı pizza yemek için dışarı çıkmayı özledim." gibi.

Listeye ne kadar çok şey katarsanız, tam olarak ne hissettiğinizi belirlemeniz o kadar kolay olur. İşiniz bittiğinde eşiniz veya yakın arkadaşınızla listedeki her bir maddenin üzerinde durun. Programınıza bir veya iki tane daha nasıl ekleme yapabileceğinize bakın ve ardından etkinlikler için zaman yaratmaya ve program yapmaya çalışın. Bütün bu şeylerin sonsuza dek kaybolmasına gerek yok.

Bu, hayatınızı tekrar elinize almanın bir yoludur ve dengenizi geri kazanmak için kontrolünüzün yeniden kazanılması gerekir.

Özlediğiniz şeylerin farkında olduğunuzda, endişelenmeden veya kırgın hissetmeksizin kaybettiğiniz özgürlüklerinizle yüzleşebilirsiniz. Sonuçta, kayıplar büyük yaşam değişikliklerinin gerekli bir parçasıdır ve yakında bu kayıplardan bazılarının yeni sevinç ve deneyimlerin yolunu açtığını göreceksiniz.

Unutmayın, bir bebeğe sahip olmak, hoşunuza giden her şeyden vazgeçmek anlamına gelmez. Kendinizle ilgilenmek de çok önemlidir. Hâlâ rahatsız olduğunuzu hissediyorsanız, diğer annelerle özgürlüklerini kaybetme durumunu nasıl ele aldıkları konusunda konuşmak veya bir terapist ile görüşmek isteyebilirsiniz, böylece kendinizi ayarlama yöntemlerini daha iyi tanımlayabilirsiniz.