Yeni bir ebeveyn iseniz, günler ve geceler sonsuz ve bulanık gibi görünebilir. Bu sonsuza dek sürmez ancak daha fazla dinlenene kadar uyku yoksunluğuyla baş edebilmek için birkaç öneriye ihtiyacınız olabilir.

Aşağıdaki ipuçlarının yoğun bir günden sağ kurmanıza yardımcı olabileceğini unutmayın; Uyku eksikliği için tek çare daha fazla uyku almaktır. Bebeğiniz gece boyunca uyumaya başladıktan sonra da hâlâ uykusuzluğun devam ettiğini hissediyorsanız veya kendiniz uyuyamıyorsanız, bir uyku bozukluğunuz olabilir. Olası nedenler ve çözümler hakkında doktorunuzla konuşun.

Bunun dışında bazı ortak uyku yoksunluğu senaryoları ve onlarla kısa vadede baş edebilmenin basit yollarına göz atabilirsiniz:

Uyanma alarmınız

Sabah alarmınız kesildiğinde uykuya geri dönüyor veya bazen hiç duymuyorsanız yapmanız gerekenler:

Ses seviyesini artırın ve yatağınızdan uzağa koyun. Böylece kapatmak için yerinizden kalkmak zorunda kalacaksınız.

Alarmınızı gerçekten kalkmanız gereken zaman için beş ila on dakika öncesine ayarlamak daha iyidir. Alarmı çok daha erkene ayarlamak ve birkaç kez erteleme düğmesine basmak aldığınız değerli uykunuzu bozar.

Bütün gün halsiz hissediyorum

Sabah uyandıktan sonra kendinizi hırpalanmış ve uyuşuk hissediyorsunuz ve gün boyunca uyanık kalmak için mücadele ediyorsanız yapmanız gerekenler:

Erken bir kafein desteği uykulu anne ve babalar için popüler bir seçimdir. Kahve içerek ayakta kalmak ve mümkün oldukça erken yatmak pek çok annenin bu konuya olan çözümlerinden biri.

Öğleden sonraları kafein içmemeye çalışın, çünkü yatmadan önce uyuma isteğinizi etkileyebilir. Bir fincan kahve ya da kafeinli bir meşrubat hızlı bir şekilde sizi uyandırır ancak daha fazla uyku yerine geçmez.

Kafein etkisine ilaveten, besleyici ve enerji artırıcı gıdalarla yakıtınızı doldurun, kendinizi gün boyunca daha enerjik hissedersiniz.

Ancak emzirirken kafein almamaya özen gösterin.

İşyerinde kendinize boşluk bırakmak

İş yerindeki önemli işlere konsantre olmakta zorlanıyorsanız, en zorlu görevlerinizi üstesinden gelmek için sabaha karşı ilk iş olarak yapın. Gözleriniz kapanmaya başladığında, öğleden sonraki yorgunluk içinde en az talep eden projelerinizi yapın.

Toplantılar sırasında yalnızca baş sallamak

Sıcak bir konferans salonunda yapılacak uzun toplantılar sizi çok uykulu hale getirebilir.

Yapabiliyorsanız bir pencere açın, dışarı çıkın ve biraz temiz hava alın veya yüzünüzde serin bir su sıçratın. Toplantıya sizinle birlikte soğuk bir içecek getirin.

Veya yaratıcı olun: "Doğum izninden sonra ilk işime geri döndüğümde, arabamda kestirirdim ve iş yerinde bir arkadaşımın beni cep telefonuyla çağırmasını isterdim böylelikle öğle arasından sonra zamanında ofise dönerdim.’’ diyor bir anne.

Öğle uykusu, pillerinizi şarj etmek için mükemmel bir yoldur.

Ağır besinlerden uzak durmak

Kendinizi yemek sonrası yemek sonrası saha da ağırlaşmış hisseden bir ikiz annesi, yedikleriyle uykudan mahrum hissettiği bir günün alakalı olduğunu fark etmiş. "Ben pizza, hamburger ve ağır yiyecek yediysem, ihtiyaç duyduğumda uyanık kalamadım, çoğunlukla meyve ve sebzelerle küçük bir ekmek, makarna veya hafif karbonhidrat yersem daha fazla uyanık kalabilirdim" diyor.

anne-iken-uyku-eksikligiyle-basetme-3.jpg

Direksiyon başında uykulu hissetmek

Araçtaysanız ve uykulu hissederseniz derhal güvenli bir yere çekin ve biraz temiz hava almak için arabadan çıkın. Tabi ki, çocuğunuzu yanınıza getirirseniz bunu yapamazsınız. O zamanlarda da bir taksi çağırın veya bir arkadaşınızdan sizi eve götürmesini isteyin.

Çocuklara takılmak

Eşinizin ve çocuklarınıza gittikçe daha huysuz davranmaya başladığınızı fark ettiğinizde duygusal olarak sizi zorlamakta olan durumlara girmekten kaçının ve küçük anlaşmazlıkların çatışmalara dönüşmesine izin vermeyin. Endişenizin yükseldiğini hissettiğinizde, birkaç derin nefes alın ve konuşmadan önce düşünün. Birkaç dakika başka bir odaya girmek ya da evin etrafında dolaşmak da sakinleşmenize yardımcı olabilir.

Ev işi yığılmasına izin vermeyin

Basit işleri tamamlamakta zorlanıyorsanız günlük rutini basitleştirin ve mutfak zemini temizlemek veya çamaşırları katlamak gibi her gün küçük bir görevle uğraşmaya çalışın. 15 dakikalık bir zamanlayıcı ayarlayın ve biraz motivasyona ihtiyacınız varsa en sevdiğiniz müziği çalın. Örneğin bir tam gününüzü çamaşır yıkamaya ayırmayın. Uykunuz temiz bir evden çok daha önemli.