Yürümeye başlayan çocuğunuzu daha iyi yetiştirmek için bu yaş grubundaki çocukların ortak özelliklerine göz atalım:

İhmal edilmektenhoşlanmazlar.

Yürümeye başlayan çocuklar, hala ebeveynlerine çok bağlıdır ve büyümeye başlayan dünyalarıyla birlikte keşfettikleri her şeyi ebeveynleriyle paylaşıp, benzer ilgiyi onlardan da görmek isterler.

İnatçı ve istekleri konusunda direnmeye meyillidirler.

Çocuğunuz yürümeye başladığı zamandan itibaren, keşfetmek istediği şeyler konusunda inatçı davranabilir. Oynamak istedikleri oyuncakları ısrarla ister, oynadıkları oyunun ortasında uyuması gerektiğini söylediğinizde huysuzlanmaya başlar.

Çok meşgullerdir.

Yürümeye başlayan çocuklar çok hareketlidir ve yerlerinde durmazlar. Yürümeye başladıkları zamandan itibaren dünyayı keşfetmek için yeni bir maceraya atılır ve tüm gün yorulmadan bir şeyleri inceleyebilirler.

Başkalarının eşyalarına pek saygı göstermezler. 

Evde kendilerine ait olmayan eşyaları karıştırmaya bayılırlar. Henüz aitlik duyguları gelişmediği için, evinize gelen misafirlerin eşyalarıyla da oynamaya çalıştığını görebilirsiniz.

Sonu gelmeyen sorular sorarlar.

 

İlgi duymadığınızı düşündüklerinde aynı soruyu tekrar ve tekrar sorarlar. Bu özellikle üç yaş üstünde görülür.

Her saniye fikir değiştirirler.

Çocuğunuzun bir gün çok sevdiği bir yemeği bir sonraki gün hiç sevmiyorum diyerek yemek istemediğini görebilirsiniz.

Sürekli yetişkinlerin sözünü keserler.

Kaba olmak istediklerinden değil ama anlatacakları şeyin, ebeveynlerinin havadan sudan konuşmasından çok daha önemli olduğuna inanırlar. Her söylediğiniz cümleyi ortasında kesmeye çalışmalarına kızmamaya çalışın.

Sizi kızdırmak konusunda başarılıdırlar.

 

Çocuklar, ebeveynlerinin moralini bozma konusunda inanılmaz yeteneklilerdir. Çoğu, başkalarının önünde tam bir melek gibi hareket eder, kötü taraflarını eve saklarlar.

Hassaslardır.

Yürümeye başlayan çocuklar çevrelerindeki gerginlik, üzüntü ve heyecandan çok kolay etkilenirler. Deliksiz uykuları stres, hastalık veya tatiller sebebiyle bölünebilir.