Çalışan ebeveynler için evle iş hayatı arasında denge kurmak, oldukça önemlidir.

Bu dengeyi kurmanın zorluğu medyada sürekli olarak tartışılan bir konudur ve insanları psikolojik danışmanlık ve terapi aramaya sevk eden en önemli nedenlerden biridir. Hem anneler hem de babalar bu denge için uğraşıp dururlar ama anneler ağırlığı daha çok aile içindeki rollerine verirler. Ev işlerinin, çocuk büyütmenin ve iş hayatının sorumluluklarının büyük bir kısmını onlar omuzlarlar. Sabahları bebeği dışarı çıkarmaya hazırlayan da onlardır, akşam onları alıp eve getiren de, bebek hastalanınca veya bakıcısıyla ilgili bir aksilik çıktığında işe gitmeyip evde kalan da onlardır.

Çalışan anneler, her şeyi mükemmel yapamayacaklarını ve her şeye yetişmenin bir şeyleri feda etmek demek olduğunu kısa zamanda anlarlar. Tüm zorluklarına rağmen, böyle bir düzeni dengede götürmek, hatta bunda başarılı olmak mümkündür. İşte size dengeyi sağlamanıza yarayacak bazı öneriler:

Orta karara razı olun.

Her zaman çıtayı yüksek tutan biri olduysanız, mükemmeliyetçilikten vazgeçme zamanının geldiğini bilin. Denge, mükemmel olmayı değil orta karar olmayı gerektirir. Eviniz bebek doğmadan önceki kadar düzgün ve düzenli olmayabilir. Belki de artık sadece daha pratik yemekler yapacak kadar vaktiniz var. Durumunuzun olumlu yanlarına odaklanın ve yaptıklarınızdan ve yapmadıklarınızdan dolayı suçluluk duymayın.

Elverişli bir iş ortamı arayın.

Ebeveynlere destek veren bir kurumda çalışırsanız, iş-aile dengesini kurma olasılığınız daha yüksek olur. Esneklik, kurum seçen kadınların istek listesinin başında yer alır. Çalışma programınızın kontrolünün sizin elinizde olması, iş ve ev hayatınız arasındaki çatışmaları önler, bu durumun sağlığınızı bozma olasılığını azaltır. Çalışan annenin destek veren bir patronu olması, çok önemlidir. İş ortamınız ebeveynlik görevlerinizi yerine getirmenize izin vermiyorsa, daha az çalışmayı ya da başka bir işe girmeyi düşünün.

Düzenli olun.

Her gün bir yapılacak işler listesi yapın. Listeniz iş için yapılacaklar, ev için yapılacaklar, kendim için yapılacaklar ve eşim için yapılacaklar şeklinde dört bölümden oluşsun. Yapılması gerekli olanları, bekleyebilecek ve vazgeçilebilecek olanlardan ayırın. Düzenli olmak, daha az zamanda daha çok iş yapmanızı sağlar.

Destek alın.

Her şeyi kendiniz yapmaya çalışmayın. Eşinizin, sevdiklerinizin, dostlarınızın ve iş arkadaşlarınızın yardımlarını kabul edin. Suçluluk ve hüzün duyuyorsanız ve işlerin altında eziliyorsanız, söylemekten çekinmeyin. Maddi durumunuz elveriyorsa, haftada ya da iki haftada bir ev işlerine yardım edecek birini tutup ailenize ve kendinize ayıracak zaman satın alın. İster kız kıza gece çıkmak için olsun, ister telefon edip konuşmak için ya da bebeğe bakmasını rica etmek için, arkadaşlarınızla ilişkilerinizi ko