Geceleri bebeğinizin bağırması yüzünden uyandığınızda bu durum sizi çok fazla strese sokabilir. Ardından yeniden uykuya dalmanız ve rahatlamanız da gittikçe zorlaşabilir.

Yoga ve esneme

 Birçok sağlık kulübü ve dinlenme merkezi, tüm seviyeler için yoga ve esneme dersleri sunmaktadır. Spor ve gezmek için zamanınız yoksa bir yoga videosu kiralayabilir veya satın alabilirsiniz ve kendi evinizde bir esneme rutini oluşturabilirsiniz:

Sırtınızı uzatın ve dizlerinizi yavaşça göğsünüze kadar çekin. Derin nefes alıp birkaç saniye sonra bırakın. Ellerinizi önünüzde tutun, parmaklarınız birbirine kenetleyin ve avuç içiniz duvara bakacak şekilde vücudunuzu esneterek başınızın üzerine kaldırın.

Masaj

 Günün 24 saati profesyonel bir masözünüz yoksa muhtemelen üzerinizdeki gerginliği atmanız için eşinize güvenmeniz gerekir. Başınızı, boynunuzu, omuzlarınızı, sırtınızı, kollarınızı ve bacaklarınızı içeren 10 dakikalık bir masaj, uykuya dalmak için rahatlatıcı bir başlangıç olabilir.

Derin nefes alma

 Yavaş nefes almak, kas gerginliğini azaltabilir, kalp atış hızınızı düşürebilir ve daha hızlı uykuya dalmanıza yardımcı olabilir. Sabahın 3'ünde kendinizi tamamen uyanık bulduğunuz zaman, bu iyi bir uyku stratejisidir. Ağzınızı kapatın ve yavaş yavaş burnunuzdan nefes alıp, diyaframınızı ve ciğerlerinizi havayla yavaşça doldururken midenizin yükseldiği hissini yaşayın. Dört saniye için burnunuzdan nefes vermeyin ve bekleyin. Vücudunuz rahatlayana kadar bu işlemi tekrarlayın.

Aşamalı kas gevşetme

Yatağa yatın ve gözlerini kapatın. Vücudunuzun sol ve sağ tarafındaki ellerinizi ve ön kol kaslarınızı gerginleştirin ve serbest bırakın. Buna yüz, çene, göğüs omuz, karın, uyluk ve ayaklarınızda da devam edin. Bunu yaptıktan 20 ile 30 dakika sonra baştan aşağı doğru rahatlama hissetmeniz gerekir.

Rehber eşliğinde betimleme

 Kendinizi sıcak, kumlu bir sahilde veya akarsuyu olan bir dağda uzanıyormuş gibi rahatlatıcı bir ortamda hayal edin. Gözlerinizi kapatın ve sahnedeki her ayrıntıyı küçücük kum zerreciklerine ve kayaların üstünden akarken su damlama sesine kadar betimleyin. Dikkatinizi ilk başlarda toplayamayabilirsiniz ancak tekrar ederek kafanızdaki sizi uyutmayan sesleri sakinleştirebilirsiniz.