İki yaşlarındaki çocukların çoğunun dünyası genişledikçe korkuları da artmaya başlar. Eğer çocuğunuz önlenemez bir şekilde bir şeyden korkuyorsa, gök gürültüsü, banyo suyu ya da önünden her gün geçmeniz gereken komşunun köpeği gibi korkularını yenmesine yardımcı olmak için daha aktif bir yaklaşım içine girmeniz gerekebilir. Daha ileriki çocukluk döneminde ya da yetişkinliğinde çocuğunuzun korkularının devam etmeyeceğinden emin olmak için çocuğunuzu korkutan şeylerle başa çıkmayı öğrenmeniz gerekiyor.

Çocuğunuza onu korkutan şeyle ilgili bir hikâye anlatın ya da kitap okuyun.

Çocuğunuzun korkudan kaynaklanan çekingen halinden çıkmasına yardım etmek için korkularının üstesinden gelen bir karakterle ilgili kitaplar okuyun. Tehlikesiz içeriklere sahip başlıkları olan, sevilen bir köpek ya da arkadaş bir örümcek gibi kitaplar, onu korkutan şeyin sahip olduğu gücün bir kısmını kaybetmesine yardım eder.

Çocuğunuza kontrol duygusu verin.

Çocuğunuz korkularını kontrol ederken daha aktif oldukça, kısa sürede onları kontrol altına alır. Örneğin korktuğu canavarları ondan uzaklaştırmak için eline su dolu bir sprey verin ve bunun canavar spreyi olduğunu söyleyin. Bunu pencere eşiklerine ve yatağının altına spreylemesine yardım etmeniz, onun korkularının kaynağına karşı harekete geçerek özgüveninin kazanmasına yardım eder. Hayvancıklarını ve bebeklerini herhangi bir saldırıya karşı nöbetçi olarak sıralamak, gece ortaya çıkan yaratıkları korkutmak için iyi bir fikir olabilir. Ayrıca çocuğunuza da, canavarları uzak tutmak için ne düşündüğünü sorabilirsiniz.

Çocuğunuzun potansiyel korku kaynaklarının ortaya çıkmasını sınırlayın.

Bu yaşlar, korku geliştirme zamanı olduğundan onun korkusunu tetikleyecek korku hikâyeleri, korku filmleri, televizyon şovları, gece haberleri ve vahşi çizgi filmler gibi şeyler izletmeniz önerilmiyor.

Ona iyi bir model olun.

Çocuğunuza herkesin hatta yetişkinlerin bile korkularının olduğundan bahsedin. Örneğin kendi korktuğunuz ve üstesinden geldiğiniz bir şeyi ona örnek verebilirsiniz. Böylece korkuları yüzünden çekingen hissetmek yerine kendini daha rahat ve güvende hissedebilir.

Çocuğunuzun kendine güvenini oluşturmaya yardım edin.

Çocuğunuzun korkularıyla başa çıkmak için verdiği uğraşları övün. Örneğin eğer parmaklarını havuzda ıslatma konusunda cesur davranırsa, ona su konusunda ne kadar rahat olduğuyla ilgili, onunla ne kadar gurur duyduğunuzu söylediğinizden emin olun. Böylece korkularına bakmaksızın, her zaman onu sevdiğinizi ve ona saygı duyduğunuzu bilecektir.

Korkulan tanıtmaktan kaçının.

Korku bulaşıcıdır. Çocuğunuz eğer sizin bir şey hakkında endişeli olduğunuzu hissederse, o da bu korkuya kapılma eğilimi gösterir ve bu korku kendisininmiş gibi davranır. Ayrıca, eğer çocuğunuz bir şeye karşı korku duyuyorsa, korkuların üzerine "Sudan korkma!" gibi tepkiler vererek gitmekten kaçının.