Bebeği uyutma ritüeli siz çiftler için zor olabilir çünkü genelde her ikiniz de uykudan mahrum kalıyor olursunuz. Bu, bebeğinizin ihtiyaçları karşılarken nasıl bir iş bölümü yapacağınız konusundaki sohbetlerinizde elinizden geleni yapmadığınız anlamına gelir.

İkinizin de ertesi gün çalışabilecek kadar uyuyor olması gerektiğinde işleri paylaşmanız en doğrusu olacaktır.

Yenidoğanın çalışan ebeveynleri için gece planı hazırlama:

İkiniz de kendinize çocuğunuzla yapacağınız bir yatma öncesi rutini seçin. İkinizde her gece yatmadan önceki rutinlerdeki tek ebeveyn olmak istemiyorsanız, bebeğinize bir sıcak su banyosu yaptırmak, kitap okumak veya ninni söylemek gibi seçtiğiniz aktivitelerin ikinizin de yapmak istediği şeyler olduğundan emin olun.

Birbirinizin güçlü yönleriyle çalışın. Eşinizin işe gitmesi için erken mi kalkması gerekiyor? O halde, bebeğinizin gece yarısı uyanışlarını sizin ele almanız ve eşinizin de bebeğinizi işten önce beslemesi daha mantıklı olabilir.

Bir klinik psikolog; "Kişisel uyku gereksinimleriniz hakkında konuşun ve birbirinizin uyku döngüsünü karşılamaya çalışın. Eğer biriniz sabah, diğeriniz gece çalışmayı seviyorsanız birbirinize vardiya vererek güçlü ve zayıf yönleriniz hakkında konuşun." diyor.

Eşinizin gece yarısı bebeğe bakma görevinin sadece anneler için olmadığını anlamış olduğundan emin olun. Anne olmanız, bu işi yalnızca sizin yapacağınız ve her gece kendinizi uykusuz bırakacağınız anlamına gelmez. Ertesi gün iş başında olmanız gerektiği zaman, anne sütünü önceden pompalayın böylece eşinizin bebeği beslemesi gerektiğinde sizi araması gerekmez.

Bazı çiftlerde de bir ebeveyn hafta boyunca uyur, diğeri de gece boyunca bebeğin bakımını yerine getirir. Hafta sonlarında da diğer ebeveyne uyumak için şans vermiş olur. Mesele, yükü paylaşmanın bir yolunu bulmanızdır.

4 ay ve üstü bebeklerin çalışan ebeveynleri için: Uyku eğitimiyle nasıl mücadele edilir?

Uyku yönetimine başlamadan önce aileniz için en doğru olanın hangisi olduğunu tartışın. Arkadaşlarınız ve akrabalarınıza uyku eğitim yöntemlerinin nasıl olduğunu sorun. Ailenize en uygun olanın hangisinin olduğunu öğrenmek için her birini gözden geçirin. İkinizin de üzerinde hemfikir olduğunuz bir plana sahip olmak, aşırı yorgun hissettiğiniz durumlarda bile daha iyi hissetmenize ve tartışmaları azaltmanıza yardımcı olacaktır.

Yeterli uyku alamayacağınızı kabul edin. Doktorlar, uzunca bir süre yeterli ve düzenli uyuyamayacağınızı ve bunun zamanla normalleşeceğini söylüyor. Bu sizin hayatınızın bir gerçeği ve siz de bunu kucaklamaya çalışmalısınız.

Birbirinize karşı nazik olun. Küçük bir bebek sahibi olmak herkes için zordur. Mümkün olduğunca birbirinize mola verin. ‘’Kimse bunu senden daha iyi yapmıyor.’’ veya ‘’Sana çok düşkün.’’ gibi sözler söyleyin. Sabahın erken saatlerinde meydana gelebilecek gergin etkileşimler için önceden birbirinizi bağışlayın.

İkinizin birlikte olduğunu bilerek rahatlayın, sonunda her şey yoluna girecektir.