Bazı basit egzersizler bebeklerin büyürken daha güçlü olmalarına yardımcı olur.


Bebeğinizin etrafta uzanırken çok vakit harcadığını düşünebilirsiniz ancak aslında bebeğiniz her gün farkında olmadan çok yoğun egzersizler yapıyor. Bir nesneyi ittirerek, bacaklarını savurarak veya bebek bezi değişikliği sırasında kıvranıp durarak, küçük kaslarını geliştiriyor. Tüm bu hareketler onun kas oluşumu ve motor gelişimi için çok gereklidir. Çünkü başını kaldırmak, devrilmek, oturmak, emeklemek ve sonunda yürümek için güçlü kaslara ihtiyaç duyacaktır. Çocuk doktorları fiziksel aktivitelerin daha dinlendirici bir uykuya ve oyunla öğrenmeye daha istekli bebeklerin ortaya çıkmasındaki en büyük yardımcı olduğunu söylüyor. Bu kolay egzersizler, bebeğinizin kişisel antrenörü olmanıza yardımcı olur.

Karın Saati

Bebeğiniz zamanının çoğunu sırt üstü geçirir. Uzmanlara göre bebeğinizi karnının üzerine yatırdığınızda boynu, kolları, omzu, sırtı ve karnındaki kasları güçlendirmeye yardımcı oluyoruz. Karın geliştirme hareketlerine üç-beş dakikalık seanslarla başlayabilirsiniz. Bebeğinizi karnı üzerine yere yatırıp altına bir battaniye veya oyun matı koyduktan sonra, ona arkadaşlık etmek için sizde karnınızın üzerine uzanın. Gülümseyin, konuşun, şarkı söyleyin, komik yüz ifadeleri yapın veya sevebileceği oyuncaklarını görebileceği şekilde sallayın. Tüm bunlar emeklemesi, oturması ve nihayetinde yürümesi için gereken kasları oluşturmasına yardımcı oluyor. İlk başta huysuzlaşabilir ancak pratik yaptıkça ve kasları kuvvetlendikçe, keyif almaya başlayacaktır. Gücü ve oyunlara olan toleransı arttıkça, her gün karın hareketlerini en az 20 dakika kadar arttırmaya çalışın. Tek başına dolaşmaya veya yuvarlanmaya başladıktan sonra bile devam edebilirsiniz.

Oturma Hareketi

Bebeğinizi yere uzatıp kaldırmak omuzlarındaki, kollarındaki ve sırtındaki kasları güçlendirmenin başka iyi bir yoludur. Onu çekip doğrultmayı siz yapıyor olsanız bile, bebeğiniz doğal olarak karın kaslarını büker ve bu hareket kaslarını güçlendirmeye ve dengesini geliştirmeye yardımcı olur. Bebeğiniz sırtüstü iken, kollarını kavrayın ve hafifçe kendinize doğru çekin. Bu egzersizleri 6. hafta civarında yapmaya başlayabilirsiniz. Başını kendisi tutabilecek kadar büyüdüyse, onu ön kollarından çekmek yerine ellerini kafasının arkasında birleştirip sırtından ittirebilirsiniz. Bu egzersizi yaptığınız sırada yüzü yüzünüze yaklaştığı için bebeğiniz için eğlencelidir. Ekstra hareketler yaparak ve her oturma eyleminin ardından ona bir öpücük vererek antrenmanınızı daha da eğlenceli hale getirebilirsiniz.

Ağırlık kaldırma

Nesneleri toplamak, bebeğinizin kavrama kabiliyetini arttırmak, el-göz koordinasyonunu geliştirmek ve omuz, kol, el kaslarının gelişmesine yardımcı olmak için mükemmel bir yoldur. Bebeğinizi yüksek sandalyesine oturtun ve evdeki ağırlığı fazla olmayan ve ona zarar vermeyecek öğelerden birkaçını onun önüne yerleştirin. Eşyaları kaldırmaya, kontrol etmeye, yere bırakmaya ve daha sonra başka bir yere taşımaya teşvik edin. İlk birkaç kez nasıl yapıldığını göstermek zorunda kalabilirsiniz ancak özellikle nesneler ses çıkarıyorsa, ışık veriyorsa ya da başarıyla tamamlanan görev için bir ödül öneriniz varsa, bu hareketleri yapmayı hızlı bir şekilde öğrenecektir.