Yeni doğanlar, gece gündüz arasını ayırt etmekte güçlük çekerler, bu da onların kısa süreli patlamalarını açıklar. Ancak, bebeğiniz birkaç haftalıkken, kendisine farkı öğretmeye başlayabilir ve siz onunla birlikte olduğunuzda sağlıklı uyku alışkanlığı kazanabilirsiniz. Bunun için uzman ipuçları size yardımcı olabilir:

Uzmanlar, ‘’Işıklar çocuğunuzun biyolojik olarak 'hareket et' düğmesine basar.’’ diyor. Karanlık, beyinde melatonin salgılanmasını sağlar ve bu hormon önemli bir uyku hormonudur.  Bebeğinizin günlerini aydınlık ve gecelerini karanlık tutun, böylece uyku zamanı geldiğinde çabucak anlar.

• Gün boyunca, evin bol miktarda ışık aldığından emin olun veya dışarıya çıkarın. Bebeğinizi gündüz uykularında iyi aydınlatılmış bir odaya koyun.

• Gece uyanmalarından kaçınmak için, bebeğinizin odasındaki ışıkların üzerine parlaklık ayarlayıcı takmayı düşünün; aynı zamanda çok fazla vakit geçirdiğiniz diğer odalarda da parlaklık ayarlayıcı takmayı düşünün. Ruh halini ayarlamak için akşamları ya da yatmadan 2 saat önce ışıkların parlaklığını azaltın.

• Odasında bir gece lambası kullanmak güzel ancak loş bir ışık seçin ve yatak veya perdelere yakın yerlerde takmayın.

• Çocuğunuz gece boyunca uyanırsa, ışıkları açmayın ya da aydınlık bir odaya taşımayın. Karanlıktan ışığa geçiş, beynine uyanma zamanının geldiğini bildirir. Bunun yerine, karanlık yatak odasında onu yatıştırın.

• Eğer güneş ışığı çocuğunuzu çok erken saatlerde uyandırıyorsa ya da öğleden sonra uyuma problemi yaşıyorsa, odanın tonlarını koyulaştırmayı düşünebilirsiniz.

Bebeğinizi uykusu geldiğinde yatırın.

Bu, özellikle emziren anneler için uzun vadeli bir adımdır, ancak bununla beraber zamanlamayı ayarlayabilirsiniz böylece hem siz hem de bebeğiniz rahatlamış olur. Uzmanlar, kendiliğinden uyuyan bebeklerin kendilerini rahatlatabilmeyi öğrenme eğiliminde olduklarını söylüyor.

Bebeğinizin yanına gitmeden önce biraz bekleyin.

Bebeğinizin ses cihazından duyulan her gürültüye atlarsanız, çocuğunuza daha sık uyanmasını öğretiyorsunuz demektir. Tek başına uyumasına vakti vermek için birkaç dakika bekleyin. Eğer yapmazsa ve uyanıkmış gibi görünüyorsa, ağlamaya başlamasını dahi beklemeniz doğru olabilir. Ancak büyük bir ağlama krizinden önce onun yanına gitmek, fazla zaman kaybetmeden onu uyutabilmek demektir.

Her iki durumda da, bebeğinizin ses cihazındaki hassasiyeti ayarlamak mantıklı bir seçenektir böylece bebeğinizin çıkardığı her seste tereddüt etmezsiniz.

Bebeğinizin gözünün içine bakmamaya çalışın.

Pek çok bebek kolayca uyarılır. Sadece bebeğinizin bakışlarını karşılamak, dikkatini çekebilir ve oyun zamanını gösterebilir.

Uykulu bebeklerle göz teması kuran ebeveynler, bebeklerinin uyku modundan çıkmalarına sebep olur. Gece boyunca sizinle bebeğiniz arasındaki etkileşim ne kadar çok olursa, o da kalkmak için daha çok motivasyona sahip olurlar.

Peki bunun yerine ne yapmalıyım?

Geceleri bebeğinizin yanına gittiğinizde, göz teması kurmayın, heyecanlı bir şekilde konuşmayın ya da en sevdiği şarkıyı söylemeyin. Bakışlarınızı karnında tutun ve sakin bir sesle ve yumuşak bir dokunuşla onu uyurken yatıştırın.

Çocuk bezi değişiklikleri kurallarını rahatlatın.

Bebeğiniz her uyandığında bezini değiştirme dürtünüze direnin. Gece yatmadan önce gece bezi takın. Uyandığında koklayarak bezini kontrol edin ve eğer kakasını yaptıysa bezini değiştirin. Geceleri bezini değiştireceğiniz zamanlarda ıslak mendilleri ısıtmak mantıklı bir seçim olabilir.

Bebeğinize bir "rüya yemeği" verin.

Bebeğiniz uyku problemi yaşıyorsa, onu gece yarısı beslenmek için uyandırırsanız bu daha uzun süre uyumanızı sağlayabilir.

Işıkları sönük tutun ve uyuyan bebeğinizi bezinden hafifçe kaldırın. Onu emzirmek içi kucağınıza alın. İşinizi bitirdikten sonra onu yatıştırmadan yatağa geri koyun.

Uyku alışkanlığı gerilemesinde endişelenmeyin.

Eğer bebeğiniz gece tekrar uyanmaya başlarsa, panik yapmayın. Muhtemelen geçici bir aksiyondur. Bebekler ve yeni yürümeye başlayan çocukların kilometre taşları genellikle seyahat, hastalık ve yeni kardeş gibi durumlarda değişiklik gösterebilir. Birçok ebeveyn uyku sorunlarıyla bebeklerin daha hareketli hale geldiği ve uyku düzeninin 4 aydan itibaren k ediyorlar.